דגנית

מושגים משפת "מחשבת הגוף"

חיזוק הגב התחתון

כדי להגיע לגב תחתון עמיד וחזק יש לחזק מאד את שרירי הבטן וללמדם לעבוד באופן מגוון ומושכל. את שרירי הגב התחתון עצמו, יש דווקא לרכך ולהאריך כדי למתן ולהימנע מהגדלת הקשת המותנית המזיקה. אנו שואפים להגיע לשיתוף פעולה בין החלקים, ככל ששרירי הגב התחתון יתארכו תוכל הבטן העובדת מולם לעבוד באופן יעיל, בכל ארבע הקבוצות שלה. חיזוק שרירי הבטן הנעשה באופן עדין ומגוון, יוצר קיר קדמי המגן ותומך את איזור חוליות המותניים, הכה מועד ופגיע. בו בזמן, הארכת המפשעות מלפנים, המאפשרת ועוזרת להגיע למנח נכון של האגן מעל הרגליים ומתחת לחוליות המותניים, תתרום אף היא לבניית גב תחתון עמיד וחזק.

עורף קצר

באומרי עורף קצר הכוונה היא להגדלת הקשת הצווארית, מנח המכווץ את שרירי העורף, מקרב בין חוליות הצוואר מאחור ובו בזמן מקטין את הרווח בין החוליות מאחור. ברווחים בין החוליות מאחור יוצאים עצבים מחוט השדרה לפריפריה. בשעה שאנו מקרבים בין החוליות מאחור אנו מקטינים את הרווח, הצר ממילא אשר ממנו יוצאים העצבים. קרוב החוליות בחלקן האחורי מזיק מאד הן לחוליות הצוואר והן לשרירי הצוואר ההופכים להיות מכווצים תדיר. עורף קצר יכול לגרום לכאבים בצוואר, לכאבי ראש, לכאבים בשכמה בזרוע ועוד. ישנם גוונים בקיצור העורף. ניתן לקצרו על ידי סנטר מזדקר כלפי מעלה, ניתן לקצרו גם על ידי משיכת הסנטר לפנים. ארגון נכון של אזור רגיש ומועד זה יעשה על ידי הצבת הצוואר בהמשך לבית החזה ולא קדימה לו, כשהסנטר אסוף מעט לפנים, העורף מאחור ארוך והרווח בין החוליות מאחור אופטימלי.

 

ברכיים נעולות

ברכיים "נעולות" הן מצב של יישור יתר בברכיים המכניס אותן למנח מזיק. עצם הירך ועצם השוק המרכיבות את מפרק הברך, נדחסות זו אל זו מלפנים ובו בזמן השרירים והרצועות נמתחים מתיחת יתר מאחור. מפרק הברך "ננעל" – במצב זה לא ניתן לכפוף את הברך, יש לרכך את המפרק ולשחררו לפני שניתן יהיה לכפוף אותו. נעילת ברכיים החוזרת על עצמה גורמת נזק רב לברכיים, עצמות המפרק נדחסות זו אל זו ונשחקות, המיניסקוס שהוא הרפידה השומרת על הרווח במפרק נפחס ונשחק אף הוא. ובכך לא די, נעילת ברכיים מגבירה את השקע המותני ומעודדת נפילה של כפות הרגליים לפלטפוס. שכן כבר אמרנו שהגוף הוא מכלול של חלקים המשפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה.